toepassen van collective.xdv -> rules.xml

toepassen van collective.xdv -> rules.xml

rob.bosch
Situatie:
    * Plone 4.0.2
    * Zope 2.12.13
    * Python 2.6.5 (r265:79063, Dec 2 2010, 13:25:50) [GCC 4.4.3]
Zope draait achter Apache met een rewrite rule die de site direct benaderbaar maakt op poort 80.
Collective.xdv is geinstalleerd en geactiveerd.

Ik ben bezig met het toepassen van een (simpel) thema op basis van een HTML pagina en CSS met enige GIF afbeeldingen. De code van het thema is HIER te vinden.
Ik heb de handleidingen van collective.xdv en theming, maar raak niet helemaal uit waar ik wat moet doen. Kan iemand me aan de hand van een voorbeeld een aantal stappen aangeven hoe ik dit voor elkaar krijg?

Alvast bedankt.

Re: toepassen van collective.xdv -> rules.xml

rob.bosch
Ik heb inmiddels http://pypi.python.org/pypi/collective.examples.diazo/0.2 ge├»nstalleerd om als basis te laten dienen voor de theming.

Als ik nu in plaats van orange_sunset de BrightDay bestanden gebruik, wordt de inhoud van de originele Plone site niet meer getoont.

Ik vermoed dat dit aan de rules.xml ligt. Is er iemand die iets kan uitleggen over de rules.xml? Ik zit hier nu nogal vast en heb geen idee wat ik aan de rules.xml (bijgeleverd bij diazo example) moet veranderen.

Re: toepassen van collective.xdv -> rules.xml

Maurits van Rees-3
Op 29-12-10 19:42, rob.bosch schreef:
> [...]
> uitleggen over de rules.xml? Ik zit hier nu nogal vast en heb geen idee wat
> ik aan de rules.xml (bijgeleverd bij diazo example) moet veranderen.

Nee, daar kan ik niets over uitleggen, maar daar heb je familie voor:
mijn broer Reinout heeft net vandaag een weblog entry over xdv geschreven:
http://reinout.vanrees.org/weblog/2010/12/29/xdv-setup.html
Het zal niet direct je vraag beantwoorden maar er staat in ieder geval
ook een voorbeeldje van een rules.xml in, dus wie weet helpt het.

--
Maurits van Rees
Programmer at Zest Software http://zestsoftware.nl