Quantcast

dodanie nowego wycentrowanego pola miedzy trescia a stopka

dodanie nowego wycentrowanego pola miedzy trescia a stopka

yanaek
Witam, dopiero zaczynam z plone.
Chcialbym zrobic cos takiego
Mam serwis www, gdzie jak do tej pory ustawilem portlet nawigacyji po lewej stronie, w centrum wiadomo, tresc, po prawej jakies newsy (tez portlet)

Mam do tego dodac jeszcze , na calej szerokosci strony panel z obrazkami - logo , edytowalny
Pomyslalem ze pewnie powinienem zrobic to jako folder z obrazkami, nie chce zeby byl widoczny w menu nawigacji, wiec wylacze to we wlasciwosciach
Jak natomiast umiescic to w centralnej czesci strony, POD wlasciwa trescia, wycentrowane i zawsze widoczne (tak jak stopka) , wlasciwie to chodzi mi o taki edytowalny 'colophon' / stopke, ktoreggo glowna trescia sa obrazki logo

Czy chodzi o coś takiego jak tutaj: http://www.stxnext.pl/plone-zope-portfolio, tzn między nagłówkami a treścią mamy na całej długości slider (w naszym wypadku to slider, ale może być to dowolny kod html). My żeby to zrobić stworzyliśmy nowy produkt, a obrazki zaciągane są z aktualnego contextu, ale może to być też dowolny inny wskazany folder. Niestety nie jest to takie proste, bo trzeba wykorzystać viewlety. Ogólnie to trzeba stworzyć nowy viewlet i wrzycić go do odpowiedniego viewlet managera. Aby sprawdzić dostępne viewlety, dodaj w url @@manage-viewlets, np. http://www.stxnext.pl/@@manage-viewlets. Polecem książkę Martina Aspeli, tam jest to opisane: http://www.maciej.dziergwa.com/PloneBlog

Re: dodanie nowego wycentrowanego pola miedzy trescia a stopka

yanaek
Bardzo dziekuje za szybka odpowiedz. Niestety uzywam Plone w wersji 2.5. Zatem Viewlety odpadaja. Skoro z Portletami bedzie duzo roboty, to odpuszcze to sobie. Zrobie statyczna wersje w footerze, edytowalna z poziomu ZMI.