Téma, modul

Dvariecki Bálint (Alko-soft Bt)

Sziasztok!

Először is mindenkit üdvözlök. Nagyon friss Plone használó vagyok.

Eddig drupal-oztam, és most szeretném a plone rendszert is megismerni.

Felraktam egy linuxos szerverre a plone 4-et.

Tudom, angol nyelven van sok információ a kezdeti lépésekről. Esetleg valaki magyarúl nem rendelkezik valamiféle leírással?

Sok hasonlóságot már felfedeztem a drupallal, azonban már az elején problémákba ütköztem.

Mint pl, egy téma, vagy egy modul (plugin) telepítése.

Megköszönném, ha valaki tudna a kezdeti konfigokról információt adni.

Köszönettel

Dvariecki Bálint

Re: Téma, modul

Fábián Zoltán-2
Szia!

Üdv a listán.
Sajnos a Plone-hoz nincs magyar nyelvű dokumentáció a legjobb tudomásom szerint.
A Plone 4 esetében (is) a $INSTANCEHOME/zeoserver könyvtárban található buildout.cfg file-t kell szerkeszteni (mentsd el az eredeti verziót más néven előbb).
Ezt követően leállítod a servert (./bin/plonectl stop, lehet kell hozzá extra jogosultság), majd ki kell adni a ./bin/buildout parancsot.
Ha rendben lefutott, akkor újra elindítható a server
(./bin/plonectl start).
Ha hibát jelez, akkor kijavítod a jelzett hibát, vagy visszaállítod
az eredeti buildout.cfg fájlt és újra futtatod a buildout parancsot.

Angolul elsőnek ezt az olvasmányt ajánlom:
http://plone.org/documentation/kb/add-ons/tutorial-all-pages

Üdvözlettel:

Fábián Zoltán

Re: Téma, modul

Fábián Zoltán-2
Még annyit pontosításul, hogy a $INSTANCEHOME/zeocluster/buildout.cfg fájl hivatkozik a $INSTANCEHOME/zeocluster/base.cfg fájlra. Tulajdonképpen ez tartalmazza azt a részt, ahol további python egg csomagok adhatok meg.

# If you want Zope to know about any additional eggs, list them here.
# e.g. eggs = ${buildout:eggs} my.package
eggs =
    ${buildout:eggs}

FZ

[...]

Igen sikerűlt. Köszi.

Azonban látom, hogy meglepően kevés kiegészítő téma és modul van még a plone 4 alá.

A régebbi verziók is működnek?

Üdv

Bálint

Re: Téma, modul

Fábián Zoltán-2
Szia,
Jelenleg 151 Plone 4 kompatibilis kiegészítő tölthető le, de folyamatosan bővül ez a szám... A régebbi verziójú programokat ki lehet próbálni, és alapos tesztelés után használhatók.

[...]

nu

Re: Téma, modul

nu
XDV-vel elvileg barmilyen (pl wordpress) template hasznalhato plone alatt:
http://www.slideshare.net/spliter/from-design-to-plone-site-xdvdriven-plone-theming

udv,

 nu