Products-ok telepítése

Zsazsa-2
Sziasztok!

Lenne néhány kérdésem egy hétvége után:

1.

Kérdezném, hogy plone.org-on található Products-ok telepítése mennyire
veszélyes egy működő rendszernél? Már csak azért kérdezem, mert a
hétvégén vagy nyolcszor voltam kénytelen újra telepíteni a Plone-t, mert
az egyes csomagok felrakása után kiakadt a rendszer... Pedig csak nagy
verzió számú dolgokat próbáltam, gondoltam azok már elegendően stabilak.

atworkgroup-3-0.tar.gz
customsearch-0-5-4.tar.gz
DataGridField-1.5.0.tar.gz
DBConfig-0.4.4.tgz
DIYPloneStyle-3.0.tar.gz
faq-1-0-0.tar.gz
pdfnode-0-3-0.tar.gz
plone2postgresql.tgz
plonebooking-2-2-0.tgz
plonetheme.nonzero-1.0.tar.gz
portaltwodotoh.tar.gz
Products.csvreplicata-1.0.3.tar.gz
Products.FCKeditor-2.6.3.1.zip
qPloneSkinSchools-3.1.zip
qPloneSkinTechlight-3.0.5.zip
scrawl-1-1.tgz
sd-2-2-4.tar.gz

Másik, ha ilyen kiakadás már összejött, akkor van esetleg egy UNDO
funkció, amivel helyre lehetne állítani a korábbi rendszert.

2.

Abban az esetben, ha a Data.fs fájl archiválva van, akkor a Plone újra
telepítés után elegendő csak bemásolni ezt a fájt a helyére és akkor
visszaáll(na) a rendszer, vagy még kell valamit tükrözni.

Egyenlőre ennyi... Előre is köszi a válaszokat (meg a türelmet...) :-)

Szisztok!

Zsolt

Re: Products-ok telepítése

Balazs Ree-2
Sun, 23 Nov 2008 19:22:20 +0100 keltezéssel zsazsa azt írta:

> [...]
>
> 1.
>
> Kérdezném, hogy plone.org-on található Products-ok telepítése mennyire

Nem "veszélyes", csak sok esetben nem kompatibilis a telepített Product.
A legtöbb esetben, ha gond van, borítékolhatóan az fog történni, hogy el
sem indul a Zope, hanem dob egy szép exceptiont.

> [...]
> az egyes csomagok felrakása után kiakadt a rendszer... Pedig csak nagy
> verzió számú dolgokat próbáltam, gondoltam azok már elegendően stabilak.

Ez rengeteg minden, így egyszerre, és mondjuk én a negyedét sem ismerem.

A nagy verziószám: önmagában nem jelent semmit. Két dologra kell figyelni:

- aktív-e a termék. Rengeteg termék feljesztése folyik, de ezek egy része
abbamarad. Az is lehet, hogy régebben aktív fejlesztés folyt, de mára már
mindenki egy újabb terméket használ ugyanarra a célra.

- a leírásban meg kell nézni, hogy a Plone ugyanazzal a verziójával kész-
e a program működni (tesztelve van-e). A Plone fejlődésében sok olyan
ugrás van, amit néhány termék nem élt át (ilyen a 2.1 -> 2.5 és a 2.5 ->
3.0 migráció)

Ez a nagy bőség miatt néha nehéz, de a legtöbb igényre van megfelelő
megoldás.

> Másik, ha ilyen kiakadás már összejött, akkor van esetleg egy UNDO
> funkció, amivel helyre lehetne állítani a korábbi rendszert.

Két eset van. Ha el sem indul a rendszer: nem probléma, mert hiba esetén
a ZODB-ben nem lesz új tranzakció, tehát nem kell undo. Ilyenkor csak a
forrásokat kell a régi helyzetbe visszaállítani.

Ha elindult a rendszer: akkor esély van rá, hogy olyat tett a
tartalommal, amit a korábbi rendszer nem fog szeretni. Ekkor kell
adatvisszaállítás. Egyébként van a ZMI-ben undo funkció, de a
legegyszerűbb mégis az, amit a 2.-ben írsz.

> [...]
> telepítés után elegendő csak bemásolni ezt a fájt a helyére és akkor
> visszaáll(na) a rendszer, vagy még kell valamit tükrözni.

Ez így van. A Data.fs-ről egyébként, futó rendszer mellett is, lehet
másolatot készíteni. Visszamásolni azonban csak leálltott Zope/ZEO
mellett szabad.

A te helyedben én a forrásokról is készítenék másolatot, mielőtt egy
productot telepítesz, így ezt is gyorsan vissza tudod állítani. A
források + datafs együtt teljesen visszaállíthatóvá teszik a rendszert.

--
Reé Balázs                Greenfinity Kft.
Python, Zope, Plone       http://greenfinity.hu